Dwudniowe warsztaty stacjonarne „Make Marketing Great Again
Warszawa 11-12.06.2021

Dwa lata temu zorganizowałem warsztaty stacjonarne z marketingu i sprzedaży online. Po ich zakończeniu (a minęły od nich prawie 2 lata)  nie ma tygodnia, abym nie otrzymywał od czytelników bloga pytań, czy nie organizuję przypadkiem ponownie warsztatów stacjonarnych poświęconych marketingowi oraz sprzedaży online. Problem polegał na tym, że całkowicie zmieniły się social media od 2018 roku co oznaczało robienie kompletnie nowych warsztatów. Jednak pomyślałem – spróbuję! Po kilku miesiącach przemyśleń i „układania” warsztatów w końcu mogę ogłosić: odbędzie się druga edycja warsztatów stacjonarnych! Opracowywanie warsztatów trwało długo, bo stanąłem przed kluczowym pytaniem: Jak zrobić taki warsztat w dwa dni? Szkolenie wymyśliłem w sposób następujący:

W czasie 2 dni warsztatów będziemy omawiać rzeczy zaawansowane, takie, o których nie mogę napisać na blogu lub takie, które są bardzo skuteczne lub stanowią kompletną nowość, ale aby je można było wdrożyć „trzeba usiąść z uczestnikiem warsztatu i go przeprowadzić przez cały proces”. Dodatkowo, każdy uczestnik otrzyma pakiet nagrań (tutoriali video), w których omawiać będę rzeczy podstawowe. Dzięki temu, możliwe będzie przekazanie wiedzy, której normalnie trzeba by poświęcić 3-4 tygodnie (!) w DWA DNI!

 

O warsztatach w skrócie

Miejsce: Warszawa (hotel 4 lub 5 gwiazdkowy)

Termin: 11-12 czerwca 2021 roku (piątek-sobota)

Czas trwania: 18 godzin na sali szkoleniowej (+ kilka godzin rozmów o marketingu „przy integracyjnym piwie”). Dodatkowo około 20 godzin nagrań video.

Szkolenie będzie składało się z dwóch modułów. Pierwszy z nich (piątek) poświęcimy marketingowi w social mediach. Drugi (sobota) budowie lejków sprzedażowych. Zarys agendy wygląda następująco:

 

Piątek 11.06.2021: Od zera do Marketera. Skuteczny marketing w 2021 roku.

Dlaczego „Od zera”? Szkolenie, mimo że będzie bardzo zaawansowane to zbudowane zostanie, tak aby osoba, która jest „kompletnie zielona” w temacie marketingu uzyskała kompletną wiedzę, która pozwoli jej samodzielnie tworzyć zaawansowane kampanie reklamowe. Sobotnie warsztaty będą składały się z następujących etapów:

 

Godz. 9:30 – 11.00: Podstawy Social Mediach

– Jak zaistnieć w social mediach. Zasady zakładania fanpage’y na Facebooku i profili w innych social mediach. Jak wykorzystać metadane. Jak prowadzić profile w mediach społecznościowych. Jak wykorzystać nieznane możliwości fanpage na Facebooku (szablony fanpage’y, animacje 3D, video interaktywne itp.). BONUS: Każdy uczestnik otrzyma nagranie (około 2h) pokazujące, jak wykonać „rzeczy podstawowe”. Dzięki temu będę mógł przedstawić rzeczy istotne, o których czasami nie mogę napisać na blogu.

– Kwestie podatkowe, rozliczenia z Facebookiem, jak optymalizować podatki dzięki odpowiedniemu ustawieniu rozliczeń kampanii reklamowych

– Jak poradzić sobie z tym, że polskie urzędy skarbowe potrafią odrzucać faktury z Facebooka?

 

Godz. 11.00-12.00: Techniki komunikacji w social mediach

– Colour strategy

– Communication strategy

– Jak mówić językiem klienta (profilowanie językowe). Jak pisać „językiem”, którym posługuje się konkretna grupa zawodowa, która nas odwiedza.

– Profilowanie behawioralne. Jak pisać o rzeczach, które interesują klienta i odnosić się do jego zachowań/potrzeb

– Komunikacja real-time. Jak odpowiadać na komentarze, mając profil psychologiczny osoby, która komentuje

– zaawansowane wykorzystanie BOT-ów na Facebooku

BONUS: dodatkowo około 2 godziny nagrań tutoriali video.

 

Godz: 12.00-13:30: Marketing zaawansowany

– Jak pozyskiwać ogromne bazy danych z sieci (e-mail, nr telefonu, dane adresowe, cookies itp.) i jak korzystać z nich w celach marketingowych i remarketingowych.

– Wifi-marketing (jak zbierać dane/leady osób, które łączą się z sieciami wifi nawet bez ich zgody.

– Google Analytics marketing, czyli jak wyciągać dane kontaktowe i profilować klientów na podstawie danych tylko z Google Analytics

Face Marketing. W jaki sposób na podstawie zdjęć ludzi ustalać ich dane personalne, kontakty do nich oraz tworzyć na tej podstawie grupy do marketingu. Innymi słowy: Jak na podstawie pobranych np. z antycznej „Naszej Klasy”, zdjęć grupowych ze szkoły średniej, zbudować bazę mailingową tych ludzi i wysłać do nich mailing.

– SMS/VMS/MMS marketing. Jak wykorzystywać globalne bazy danych adresowych, aby wysyłać oferty handlowe

– Zaawansowany e-mail marketing. Jak stworzyć własną infrastrukturę do e-mail marketingu. Jak wysyłać za darmo nieograniczone ilości e-mail. Jak pozyskiwać dziesiątki tysięcy maili dziennie z internetu, profilować na ich podstawie klientów i legalnie wysyłać informacje handlowe (newslettery) na te adresy e-mail. Omówimy, jak działają skrzynki e-mail i jak stworzyć wiadomość e-mail, która ominie filtry antyspamowe i nie wpadnie do SPAMU. W końcu omówię, w jaki sposób „ożywić” martwą bazę e-mail i jak maksymalnie monetyzować mailingi (dopasowanie czasu wysyłek do preferencji klienta, korzystanie z zaawansowanego remarketingu itp.)

– BONUS: Każdy uczestnik otrzyma około 5 godzin dodatkowego materiału video, na którym krok po kroku omawiam kwestie techniczne.

 

Godz. 13.30 – 14.30: Przerwa obiadowa. Oczywiście w czasie obiadu także rozmawiamy o marketingu! 🙂

 

Godz. 14:30-17:00: Zaawansowany Facebook/Instagram marketing

– Nowości na Facebook w 2021 roku. Omówienie zmian w algorytmie, omówienie budowy sklepu na Facebooku z możliwościami przyjmowania płatności w ramach tego sklepu, omówienie nowych zasad działania algorytmów i filtrów antyspamowych.

– Sklep na Instagramie – nowości i możliwości

– Zaawansowane wykorzystanie piksela Facebooka. Obliczanie LTV, twozenie grup LTV, retargetowanie zaawansowane, tworzenie grup odbiorców ludzi, którzy kupili w naszym sklepie produkty powyżej określonej kwoty, tworzenie grup odbiorców ludzi, którzy kupują online u konkurencji powyżej określonej kwoty lub… określone produkty, możliwości wykorzystania baz cookies zewnętrznych przy remarketingu Facebook!

 

Godz. 17.00-18.00: Kwestie prawne, RODO, optymalizacje podatkowe

– Omówienie „dziur” na Facebooku, które pozwalają uzyskiwać np. darmowe zasięgi czy „wyciągać dane kontaktowe” z Facebooka. UWAGA: Ten punkt NIE BĘDZIE nagrywany! Proszę notować we własnym zakresie!

– BONUS: Każdy uczestnik otrzyma 18 godzin dodatkowego materiału video omawiającego krok po kroku rzeczy podstawowe: konfigurację reklamy, formaty reklamowe, cele reklamowe itp.

– Każdy uczestnik otrzyma gotowy komplet dokumentów: polityka prywatności sklepu internetowego, regulamin sklepu internetowego, polityka prywatności fanpage, polityka prywatności BOT na Facebook, polityka prywatności reklamy na Facebook i kilka innych.

 

Sobota: 12.06.2021: Social-Sprzedaż od A do Z

W sobotę zajmiemy się budowaniem kompletnych lejków sprzedażowych wykorzystujących wszystkie nowości, jakie pojawią się w marketingu w 2021 roku. Idea warsztatu jest taka, aby po jego zakończeniu każdy uczestnik wyszedł ze szkolenia z GOTOWYM lejkiem sprzedażowym dopasowanym do jego produktu/usługi. Warsztaty przebiegać będą następująco:

 

Godz. 9:30 – 11:00: Szkielet idealnego lejka sprzedażowego

Warsztaty zaczniemy od tego, iż zaprezentuję „idealny” lejek sprzedażowy. Poprzez „idealny” rozumiem bardzo rozbudowany, wielopoziomowy lejek, który wykorzystuje wszelkie zdobycze techniki oraz tak marketingu, jak i remarketingu. Na tym etapie szkolenia uczestnicy otrzymają pełną wiedzę co i w jakim zakresie można zbudować i będą mogli wybrać na potrzeby własnego lejka sprzedażowego te elementy, które uznają za stosowne. Oczywiście – służę każdemu indywidualnie konsultacjami i radami.

 

Godz. 11:00- 12:30: Poszukiwanie klientów w praktyce

Po omówieniu lejka jako takiego przejdziemy do sposobów poszukiwania klientów w social mediach. Omówimy możliwości wstępnej selekcji potencjalnych klientów, np. pod kątem dochodów, posiadanego zadłużenia czy nawyków zakupowych. Następnie omówimy, w jaki sposób ustalić ich nawyki związane z korzystaniem z internetu, tak aby w idealnym momencie wyświetlić im nasz przekaz marketingowy. Zajmiemy się także takim zagadnieniem jak pozyskiwanie klientów ze źródeł zewnętrznych (programy partnerskie, afiliacje, zakup baz klientów itp.)

 

12:30-13:30 Przerwa obiadowa

 

13:30-15:00: Skuteczna sprzedaż w praktyce

W tej części omówimy sam proces sprzedaży oraz tego, w jaki sposób sprawić, aby nasi klienci „kupili jak najwięcej”. Omówimy takie zagadanienia jak:

– behawioralny crosseling (dopasowanie produktów opcjonalnych do potrzeb klienta)

– behawioralny uppseling (jak przekonać klienta do zakupu droższych wersji produktu)

– jak maksymalnie skrócić proces sprzedażowy (nawet do kilkunastu sekund)

– jak badać zachowania klientów w czasie zakupu (eye tracking, mouse tracking itp.)

 

Godz. 15:00:-16:30: Odzyskiwanie klienta w praktyce

W tej części warsztatu omówimy możliwości i sposoby na odzyskanie klienta, który mimo iż był na naszej stronie internetowej to nie dokończył zakupu. Zajmiemy się takimi zagadnieniami jak:

– remarketing w ramach poszczególnych etapów zakupowych (np. na osoby, które dodały do koszyka, ale nie dokończyły zakupu)

– badanie co jest powodem porzucenia myśli o zakupie (sprawdzenie opcjonalności np. czy winne są koszty dostawy, techniczne aspekty strony internetowej itp.)

– RealTime i LongTime marketing. W tej części omówię, w jaki sposób sprawić, aby po porzuceniu koszyka klient otrzymał od nas np. e-mail z prośbą o dokończenie zakupu, SMS/ VMS, albo zobaczył naszą reklamę w social mediach.

Dark Pression. UWAGA: Ta część nie będzie nagrywana! Omówię tutaj, jakie nie do końca etyczne praktyki stosują marketerzy, aby niejako zmusić klienta do dokonania zakupu. Przykładem może być np. sytuacja, w której klient wypełnia dane karty kredytowej, nie kupuje (rozmyślił się) i dostaje SMS z informacją, że jeśli nie dokończy zakupu to jego karta zostanie obciążona „karą regulaminową” w wysokości 25% wartości zakupu. Takie nieetyczne działania są niestety bardzo skuteczne i niemal zawsze kończą się tym, że klient kupuje.

 

Godz. 16:30-18:00: Lejek posprzedażowy w praktyce, czyli jak sprawić, aby klient kupował u nas regularnie

Ta część będzie stanowić absolutnie kluczowy element warsztatu. Omówimy tutaj, w jaki sposób jednorazowego klienta uczynić ambasadorem naszej marki. Szeroko omówię takie zagadnienia jak:

– remarketing dopasowany do potrzeb i okazji (np. związany z uczuciami, rocznicami, świętami itp.)

– grywalizacja w praktyce

– możliwości wykorzystywania bez kosztowych programów lojalnościowych

– w końcu omówimy przykładowy lejek posprzedażowy i to w jaki sposób go wdrożyć krok po kroku.

 

Informacje o warsztatach w pigułce:

 

Miejsce i termin: Warszawa 11-12.06.2021 roku

Cena: 1990 zł

Cena obejmuje:

wyżywienie w czasie szkolenia (przekąski w przerwach, catering obiadowy)

– materiały szkoleniowe i poszkoleniowe (dodatkowe szkolenia online, dodatkowe tutoriale video, które przygotuję, wtyczki do WordPressa, na których będziemy pracować itp.)

– indywidualne konsultacje poszkoleniowe (każdy uczestnik po zbudowaniu własnego lejka sprzedażowego i systemu marketingowego ma zagwarantowane 2 godziny indywidualnych konsultacji via Skype

– dodatkowo bonus! Najpewniej przyjadę do Warszawy już w czwartek (szkolenie zaplanowałem na piątek i sobotę). Jeśli będziecie także dzień wcześniej – zapraszam w piątkowy wieczór na piwo/herbatę, aby się poznać i porozmawiać. 

 

Szkolenie będzie nagrywane, a każdy uczestnik otrzyma video.

 

Bilety można zakupić TUTAJ

1