Nowość na Instagramie – „Relacje”, czyli jak Instagram postanowił walczyć ze Snapchatem

3 dni temu rozpoczęła się nowa era dla użytkowników Instagrama. Platforma ta postanowiła rozpocząć walkę o użytkowników, których dotychczas przyciągał snapchat i uruchomiła finalną wersję nowego sposobu komunikacji między użytkownikami, który został nazwany… „Relacjami”.

Relacje? O co właściwie chodzi?

Najpierw słów kilka o snapchacie. Platforma ta pozwala umieszczać krótkie filmiki (maksymalnie 10 sekund). Dla użytkowników Snapchat stał się platformą niejako reklacjonowania wydarzeń ze swojego życia, tak ważnych jak i (znacznie częściej) błahych. W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie taką formą dzielenia się swoim życiem, Instagram stworzył własne narzędzie o takiej właśnie funkcjonalności i nazwał je „Relacjami”. Najkrócej rzecz ujmując: Relacje na instagramie pozwalają na udostepnianie w ciągu dnia różnych „krótkich chwil” z naszego życia. Układają się one w pokaz slajdów i… znikają z naszego profilu instagramowego po 24 godzinach (czy czegoś to Wam nie przypomina? ) 🙂

instagram-stories

Czy to ma sens?

Relacje to nie tylko odpowiedź na Snapchata. To przede wszystkim forma „uporządkowania” własnych Instagramowych tablic. Użytkownicy platformy wrzucają gigantyczne ilości zdjęć. O ile część z nich chcemy zachować (np. zdjęcie z urodzin czy wakacji) to większość z tego co wrzucają Instagramowcy jest przeznaczona na „chwilowy” użytek. Chcemy pochwalić się zabawną sytuacją czy głupim żartem, ale niekoniecznie za kilka miesięcy chcielibyśmy, aby ktoś to coś oglądał. Relacje pozwalają na wrzucenie takich treści i mamy pewność, że nie będą zaśmiecać nam one naszego profilu. Wydaje się, że to logiczna odpowiedź na potrzeby użytkowników, która przy okazji odciąży serwery samego Instagrama.

Jak to działa?

Możesz zobaczyć relacje wszystkich obserwowanych osób w pasku w górnej części swoich aktualności. Kolorowa obwódka dookoła zdjęcia danej osoby oznacza, że udostępniła ona coś nowego. Dotknij, aby przejść wstecz lub naprzód albo przeciągnij palcem, aby przejść do kolejnej relacji. W przeciwieństwie do zwykłych postów, do relacji nie można dodawać polubień ani komentarzy. Możesz odpowiedzieć na czyjąś relację, wysyłając wiadomość poprzez Instagram Direct. Całość wyjaśnia video poniżej. 

Możliwości wykorzystania w biznesie?

Póki co nie jest ta nowa funkcja w żaden sposób dedykowana i wykorzystywana przez biznes. Jak zawsze to tylko kwestia czasu. Jeśli zaczniesz z niej korzystać jako pierwszy na pewno po pierwsze się wyróżnisz a po drugie zwrócisz uwagę klientów. Jakie możliwości wykorzystania dla biznesu daje ta funkcja? Moim zdaniem można jej użyć w każdej branży. Jeśli prowadzisz mało „social-seksi” firmę zawsze możesz wrzucać relacje pokazujące kolejne etapy produkcji Twojego produktu lub po prostu to, jak wygląda praca w Twoim biurze. Jeśli twoja branża/działalność jest oparta o social media to masz niemal nieograniczone możliwości. Najbardziej banalna forma wykorzystania znikających po 24 godzinach relacji to… wrzucanie informacji o promocjach i rabatach, które obowiązują tylko przez 24 godziny. Z jednej strony zwrócisz uwagę a z drugiej jak każda nowość także ta jest szalenie premiowana zasięgami. Jeśli przemyślisz strategię reklamową i wdrożysz ją w atrakcyjny dla użytkownika sposób to prawdopodobnie osiągniesz ogromny sukces w postaci dotarcia z ofertą do tysięcy nowych klientów.

Jeśli chcesz poznać wszystkie tajemnice Instagrama, reklamy na nim oraz wykorzystywania go w celach biznesowych – zapraszam do lektury mojej książki. Znajdziesz tam osobny rozdział na ten temat. Kliknij w obrazek poniżej, aby dowiedzieć się więcej o książce.

.

Mam nadzieję, że powyższy wpis pokazał ci chociaż w niewielkim stopniu, jakie możliwości daje analiza danych, a następnie precyzyjne targetowanie reklamy. Jeśli zachęciłem cię do nauki i lektury kolejnych wpisów na moim blogu, to tym większa dla mnie radość. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś, zapraszam do lektury poprzednich wpisów. Jeśli chcesz być na bieżąco z kolejnymi wpisami, gdzie krok po kroku będę zdradzał tajemnice reklamy w social media, tworzenia grup docelowych, analizy danych i nie tylko, to polub fanpage bloga na Facebooku (o TUTAJ) lub zapisz się do newslettera (w prawym górnym rogu strony).

.

Staram się w miarę możliwości jasno przekazywać wiedzę, ale zdaję sobie sprawę, że nikt nie jest doskonały. Jeśli coś jest niejasne — po prostu zadaj pytanie w komentarzu. Postaram się na bieżąco odpowiadać.  Jeśli uważasz, że ten wpis jest ciekawy, podziel się nim, korzystając z odpowiedniego przycisku na dole strony! ? Dziękuję 🙂

 

20

Komentarz

Skomentuj