Reklama w grupach dyskusyjnych na Facebooku – rewolucja w reklamie!

Przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że na Facebooku są reklamy. Pojawiają się one w prawej kolumnie lub w newsfeedzie (na głównej tablicy naszego Facebooka). W ciągu najbliższych tygodni rozpocznie się jednak rewolucja w reklamie na największym na świecie portalu społecznościowym. Rozpoczęły się bowiem testy reklam w grupach dyskusyjnych na Facebooku.

Dotychczas grupy dyskusyjne były wolne od płatnych reklam umieszczanych w grupie. W pierwszej połowie 2017 roku będzie możliwe jednak umieszczanie tam płatnych reklam. Co to oznacza? Moim zdaniem absolutną rewolucję w docieraniu do klienta. Miejsca dotychczas zamknięte, tajne, wolne od reklam, nagle staną się otwarte dla reklamodawców.

Co to oznacza?

Dla niektórych branż to niemal rewolucja jeśli idzie o ograniczanie kosztów reklamy czy też targetowanie. Zamiast np. targetować reklamę na osoby, które chcą sprzedać mieszkanie, będzie można po prostu wyświetlić w grupach dyskusyjnych poświęconych nieruchomościom odpowiedni, spersonalizowany przekaz reklamowy. Właściciele sklepów internetowych zamiast próbować dociec, jaki jest profil „idealnego klienta” poprzez np. Power Editor czy Menedżer Reklam, będą mogli po prostu wyświetlić swoją reklamę w grupach dyskusyjnych (należy do nich około 500 milionów użytkowników Facebooka) poświęconych określonej tematyce. W niektórych niszowych branżach będzie to rewolucja na miarę pojawienia się reklamy w social media jako takiej.

Kto skorzysta?

Jak zwykle skorzystają ci reklamodawcy, którzy na danym rynku jako pierwsi zaczną z danej funckjonalności korzystać. W pierwszej kolejności funkcja reklam w grupach nie będzie dostępna w Polsce (oficjalnie – już wiadomo, że będzie można to obejść). W praktyce osoby, które na polskim rynku zaczną jako pierwsze z reklamy w grupach korzystać, osiągną o 95% lepsze wyniki sprzedażowe. Należy się spodziewać, że gdy reklama w grupach zostanie udostępniona poprzez menedżer reklam, z jednej strony przestanie być ona tak skuteczna, a z drugiej ceny reklamy wzrosną. Kto pierwszy ten lepszy. Kto pierwszy, ten skorzysta na efekcie „nowości” – w grupach reklam póki co (oficjalnie) jeszcze nie ma i członkowie grup dyskusyjnych są przyzwyczajeni do tego, że czytają wszystko, co w danej grupie jest „wrzucane”.

Kiedy będzie możliwe reklamowanie się w grupach?

Prawdopodobnie dla Polskiego Facebooka pod koniec 2018 roku. W praktyce zapewne, poprzez API, dużo wcześniej. Gdy tylko będzie to możliwe w otwartej formie, stworzę instrukcję na blogu pokazującą krok po kroku, jak korzystać z tej funkcjonalności. Nieoficjalnie już można próbować reklamy w grupach – widziałem ją już kilkakrotnie na polskim Facebooku. 🙂

Jeśli chcesz poznać możliwości niestandardowego targetowania reklamy na Facebook, budowania zaawansowanych lejków sprzedażowych także poprzez API – zapraszam do lektury mojej książki. Znajdziesz tam osobny rozdział na ten temat. Kliknij w obrazek poniżej, aby dowiedzieć się więcej o książce.

.

Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie przydatny. Jeśli tak – udostępnij go na swoim Facebooku, polub lub po prostu napisz, co o nim myślisz. 🙂 Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z mojego bloga, zapisz się do mojego newslettera. Staram się możliwie najprościej i najbardziej przystępnie przekazywać wiedzę. Jeśli coś jest niejasne, napisz komentarz, a pomogę. 🙂

.

Jeśli potrzebujesz audytu/konsultacji Twoich działań reklamowych lub chcesz już teraz przygotować swoją infrastrukturę reklamową do najnowszych technik reklamy w social mediach – u góry strony znajdziesz zakładkę „Audyty i Konsultacje” lub po prostu klikając TUTAJ.

0

Komentarz

Skomentuj