Zaangażowanie na Facebooku – nowe możliwości reklamowe

Kilka dni temu, po cichu, nie ogłaszając tego nawet w newsroomie Facebook wprowadził nową, niezwykle ciekawą i jednocześnie przydatną funkcjonalność, która pozwala jeszcze lepiej targetować reklamy. System reklamowy został wzbogacony o nowe narzędzie, które pozwala tworzyć grupy docelowe w oparciu o osoby, które włączyły nasz film lub też otworzyły, ale nie ukończyły rejestracji w oparciu o formularz lead ads. Nowy model reklamowy cechuje się bardzo dużą skutecznością w docieraniu do realnych osób i w istotny sposób ogranicza możliwość marnowania środków jakie wydajemy na reklamę.

Jak uruchomić nową funkcję?

Wchodzimy do menedżera reklam a następnie wybieramy opcję „grupy odbiorców.

Zrzut ekranu 2016-07-22 o 07.58.37

W kolejnym kroku wybieramy „grupy niestandardowych odbiorców”.

Zrzut ekranu 2016-07-22 o 07.58.52

Wyświetli nam się okienko, gdzie będziemy mogli wybrać nową funkcję o nazwie „Zaangażowanie na Facebook”.

Zrzut ekranu 2016-07-22 o 07.59.03

Nowa funkcjonalność jak wspomniałem an wstępie ma dwie kategorie. Zajmijmy się najpierw promocją filmu.

Wyciśnij więcej ze swojego filmu!

Problem z reklamą nakierowaną na odtworzenie filmu jest taki, że większość osób, które film uruchamia nie ogląda go do końca. Powody mogą być różne: od tak prozaicznych jak brak czasu poprzez tak absurdalne jak rozładowanie telefonu komórkowego. Nowa funkcjonalność pozwala dotrzeć do osób, które film odtworzyły (czyli je zaciekawił), ale go nie obejrzały. Pozwala ona bowiem nie tylko nakierować reklamę na osoby, które włączyły nasz film, ale także co szalenie istotne możemy wybrać sobie ile naszego materiału osoby obejrzały. Pozwala to wykluczyć wszystkich tych, którzy „przypadkiem” włączyli nasz video. Trudno bowiem założyć, że ktoś niezainteresowany obejrzał 90 sekund z dwuminutowego video.

Zrzut ekranu 2016-07-22 o 08.05.01

Drugą bardzo przydatną funkcjonalnością, zwłaszcza dla małych reklamodawców jest to, że możemy „łączyć ze sobą” obejrzenia wielu filmów. Wyobraźmy sobie sytuację następującą. Co tydzień wrzucamy materiał video na nasz fanpage i każdy z filmów ma od kilkuset do kilku tysięcy wyświetleń. Jednym kliknięciem możemy nakazać Facebookowi, aby zebrał w jednej grupie docelowej wszystkie osoby, które obejrzały wszystkie filmy a następnie wykluczył duplikaty. Powstanie w ten sposób jedna grupa docelowa na którą możemy wytargetować interesującą nas reklamę.

Zrzut ekranu 2016-07-22 o 08.05.18

Zarejestruj się… mimo wszystko

Druga kategoria w nowej funkcji pozwala na wyświetlenie reklamy osobom, które wyświetliły nasz formularz służący do pozyskiwania kontaktów (cel reklamowy: pozyskuj kontakty), ale z różnych względów się nie zarejestrowały. Możemy kierować reklamę, albo do osób, które tylko wyświetliły formularz, albo do tych, którzy nie dokończyli rejestracji.

Zrzut ekranu 2016-07-22 o 08.15.14

Grupy podobnych odbiorców…

Po utworzeniu grupy docelowej możemy wykorzystać narzędzia Facebook do tego, aby znaleźć grupy podobnych osób do tych, które znajdują się w naszej nowo utworzonej grupie. Innymi słowy możemy jednym kliknięciem nakazać Facebookowi, aby przeszukał swoją bazę użytkowników i wybrał ze wszystkich 1% tych, którzy najbardziej przypominają osoby, które np. obejrzały minutę naszego filmu, ale nie zarejestrowały się na listę mailingową. Następnie nowo powstałej grupie możemy wyświetlić reklamę. O tym jak tworzyć grupy podobnych odbiorców pisałem w osobnym wpisie. Znajdziesz go TUTAJ.

.

Mam nadzieję, że powyższy wpis pokazał ci chociaż w niewielkim stopniu, jakie możliwości daje analiza danych, a następnie precyzyjne targetowanie reklamy. Jeśli zachęciłem cię do nauki i lektury kolejnych wpisów na moim blogu, to tym większa dla mnie radość. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś, zapraszam do lektury poprzednich wpisów. Jeśli chcesz być na bieżąco z kolejnymi wpisami, gdzie krok po kroku będę zdradzał tajemnice reklamy w social media, tworzenia grup docelowych, analizy danych i nie tylko, to polub fanpage bloga na Facebooku (o TUTAJ) lub zapisz się do newslettera (w prawym górnym rogu strony).

.

Staram się w miarę możliwości jasno przekazywać wiedzę, ale zdaję sobie sprawę, że nikt nie jest doskonały. Jeśli coś jest niejasne — po prostu zadaj pytanie w komentarzu. Postaram się na bieżąco odpowiadać.  Jeśli uważasz, że ten wpis jest ciekawy, podziel się nim, korzystając z odpowiedniego przycisku na dole strony! 🙂 Dziękuję. 🙂

0

Komentarz

Skomentuj