Facebook + WooCommerce! Jak połączyć to ze sobą, aby sprzedawać więcej? Poradnik praktyczny

WooCommerce to chyba najpopularniejsza platforma sklepowa dla WordPress. Kilkoma kliknięciami możemy zainstalować moduł, który pozwoli nam sprzedawać nasze towary i usługi. Ponieważ WooCommerce jest bardzo popularny, kluczowe dla wielu sprzedawców jest to, w jaki sposób „pożenić” ze sobą tę platformę oraz reklamy w Social Media. W tym wpisie pokażę Ci krok po kroku, jak połączyć te dwa światy (Facebook i WooCommerce), aby Twoja sprzedaż wystrzeliła pod niebiosa!

Co Ci będzie potrzebne?

  • wtyczka WooCommerce w wersji co najmniej 2.7
  • WordPress w wersji co najmniej 3.0
  • Piksel Facebook (więcej o tym, jak go stworzyć i zainstalować znajdziesz TUTAJ)
  • Rozszerzenie Facebook for WooCemmerce

 

Tworzymy zaplecze techniczne

W pierwszej kolejności musimy zainstalować wtyczkę WooComerce na stronie internetowej, którą zbudowaliśmy w oparciu o WordPress w wersji co najmniej 3.0. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie (a nawet jest to konieczne), aby zaktualizować WordPress do nowszej wersji. Gdy już to wykonamy, instalujemy rozszerzenie Facebook dla WooCommerce. Znajdziesz je TUTAJ (jest za darmo!) Po prostu klikamy „dodaj do koszyka”, płacimy zero i otrzymamy rozszerzenie w formacie ZIP do pobrania. Aby zakupić wtyczkę, musimy zalogować się do konta na WordPress.

 

Po pobraniu gotowej wtyczki logujemy się do naszego WordPress. Następnie przechodzimy do zakładki „wtyczki”.

Następnie przechodzimy do „dodaj nową wtyczkę” i ładujemy pobrany przez nas plik celem jego zainstalowania. Po zainstalowaniu wtyczki bardzo istotne jest to, aby ją włączyć. W kolejnym kroku przechodzimy na stronę wtyczki i rozpoczynamy jej konfigurację. Co bardzo istotne, dzięki prawidłowej konfiguracji możliwe jest np. tworzenie sklepu na Facebook, tworzenie reklamy dynamicznej, zaawansowany remarketing czy też tworzenie katalogu produktów. Zaczynamy! 

Najpierw wchodzimy w zakładkę „Integracja”

Następnie klikamy „Get started” i wyświetli na się nowe okno jak niżej.

 

Klikamy „dalej” i wybieramy stronę na Facebook, w oparciu o którą będziemy tworzyć kampanie reklamowe lub na której będziemy sprzedawać produkty.

Na kolejnym etapie następuje spięcie piksela Facebook z wtyczką oraz naszą stroną na WordPress. Prezentuje to zrzut ekranu niżej.

Klikamy „dalej”, a następnie „zakończ” i konfiguracja jest ukończona. Możemy rozpocząć działania marketingowe!

Co istotne system SAM rozpozna, ile produktów mamy w naszym sklepie, sam dopasuje je to FanPage. Wszystko jest w pełni zautomatyzowane! Jedyne, co musimy zrobić, to uzbroić się w cierpliwość. Produkty są bowiem weryfikowane, a ich indeksacja może potrwać do 24 godzin.

Tworzenie reklamy w oparciu o wtyczkę

Tworzenie reklamy jest dziecinnie proste. Wystarczy w czasie jej konfiguracji wybrać cel „Konwersja”, a następnie utworzyć katalog produktów, potem wybrać zestaw produktów, które chcemy promować i  wejść do menedżera reklam, by wybrać odpowiedni cel.

Następnie wybieramy stronę internetową/piksel, w oparciu o który będziemy robić reklamę. 

Trzeba pamiętać jednak o dwóch bardzo ważnych rzeczach. Po pierwsze reklamy muszą być zoptymalizowane pod kątem konwersji (zrzut ekranu niżej) a po drugie zdarzenie, w oparciu o które chcemy robić reklamę, musi nastąpić co najmniej 100 razy dziennie. Mówiąc bardziej po ludzku, jeśli wybierzesz optymalizację „zakończona sprzedaż”, czyli na osoby, które coś kupiły, a masz 3 zakupy w sklepie dziennie, to po prostu nie zadziała u Ciebie ta forma reklamy. Jeśli jednak masz 10 zakupów, ale 120 osób dziennie wrzuca coś do koszyka i nie finalizuje transakcji, to JAK NAJBARDZIEJ powinieneś zastosować ten poradnik u siebie w praktyce!

Katalog produktów, który sprzedaje!

Po konfiguracji reklamy wchodzimy na ostatnią kartę menedżera reklam i wybieramy format „Karuzela”.

Wybieramy następnie stronę, na której zainstalowaliśmy piksel Facebook, oraz wtyczkę. Następnie wybieramy opcję „Wypełnij szablon dynamicznie przy użyciu zestawu produktów” i resztę Facebook zrobi za nas!

Facebook sam pobierze produkty, dostosuje je do reklamy i będzie ją optymalizował pod kątem skuteczności. Jeśli jednak np. nie podobają Ci się grafiki, jakie Facebook pobrał z twojej witryny, możesz je zmienić i ręcznie skonfigurować reklamę.

Zejdźmy niżej. Teraz skupmy się na kluczowej kwestii, tj. wyborze katalogu produktów.

Najpierw wskazujemy katalog produktów (zazwyczaj będzie max 1). Następnie Zestaw produktów – tzn. czy mają to być wszystkie produkty, czy jakaś kategoria produktów itp. W przypadku większych sklepów internetowych jest to bardzo przydatne. Następnie dodajemy nagłówek i opis linku. Te pola są wstępnie uzupełnione i domyślnie pokazują nazwę i cenę produktu. Tekst nagłówka będzie wyświetlany w zróżnicowany sposób, zależnie od umiejscowienia reklamy. Sprawdź podgląd, aby upewnić się, że nagłówek wygląda zgodnie z oczekiwaniami w określonych umiejscowieniach. Opis linku w umiejscowieniach to dodatkowy tekst służący do podkreślenia, dlaczego warto odwiedzić twoją witrynę.

W końcu wybieramy przycisk „wezwania do działania”. W 99% przypadków będzie to magiczne hasło „kup teraz”.

Nasza wtyczka, sklep, strona internetowa, strona na Facebook i pierwsza reklama została skonfigurowana! Jeśli czytasz ten wpis, to zapewne zastanawiasz się, czy aby na pewno potrzebujesz takiej formy reklamy – być może jesteś zadowolony z osiąganych obecnie wyników. Moim zdaniem, niezależnie od tego, jakie teraz osiągasz rezultaty, powinieneś koniecznie zainteresować się taką formą reklamy. Prawdopodobnie zauważysz bardzo duże zwiększenie się ruchu na twojej stronie internetowej oraz wzrost sprzedaży. Oczywiście ten wpis miał na celu nauczyć cię, jak skonfigurować Woocemerce i połączyć go z Facebook. Bardziej praktyczne poradniki na temat tworzenia ładnych reklam – w przyszłości. W kolejnym wpisie zajmiemy się tym, w jaki sposób tworzyć dynamiczne katalogi produktów, które sprzedają.

Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie przydatny. Jeśli tak – udostępnij go na swoim Facebooku, polub lub po prostu napisz, co o nim myślisz. 🙂 Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami z mojego bloga, zapisz się do mojego newslettera. Staram się możliwie najprościej i najbardziej przystępnie przekazywać wiedzę. Jeśli coś jest niejasne, napisz komentarz, a pomogę.

Przypominam także, że wystartowała platforma e-learningowa bloga JakRobicMarketing.pl. Znajdziesz tam m. in. wszystkie szkolenia, które prowadziłem. Więcej informacji TUTAJ.

 
0

Komentarz

Skomentuj